Blogg

Konsten att hitta den rätta mediemixen

Att hitta den rätta mediemixen är en av de stora utmaningarna för marknadsförare. Det...

SEX OLIKA DIGITALA STRATEGIER – HUR TÄNKER DU?

I över tjugo år har digitaliseringen förändrat marknader, skapat nya företag och affärsmodeller och inte...

Vad är positionering och varför är det så viktigt?

I vårt arbete upplever vi ofta att ett grundligt postitioneringsarbete förbises. Alla pratar om att...

KOMMA IGÅNG MED AI – 5 STEG

Hypen kring AI är enorm och många företag har redan kommit en bra bit...

5 SAKER DU SKA TÄNKA PÅ NÄR DU VÄLJER CONTENTBYRÅ

Antalet byråer som arbetar med content är enormt många och därför är det viktigt...

ACCOUNT BASED MARKETING: VAD ÄR DET OCH FÖR VEM?

Account Based Marketing (ABM) går ut på att personalisera marknadsföringen så mycket som möjligt...

3 MÖJLIGHETER TILL FÖLJD AV CORONAKRISEN

Utan förringa krisen som vi befinner oss i är det intressant att diskutera vilka...

TONALITET – HUR UPPFATTAS DITT VARUMÄRKE?

Mängden innehåll som publiceras i olika digitala kanaler har exploderat de senaste åren. Mark...

BYRÅKARTAN: SÅ SKILJER DU OLIKA TYPER AV BYRÅER ÅT

Contentbyrå, reklambyrå, kommunikationsbyrå, digitalbyrå… Epiteten på byråmarknaden är många och det är inte helt...

Guide: Så skriver du en riktigt bra brief

Briefen är ditt viktigaste verktyg när du ska kommunicera vad du vill åstadkomma till...