Den 29 september lyfts restriktionerna och i skrivande stund har det givits 13 138 198 vaccindoser i Sverige. Efter att vår tillvaro radikalt förändrades för drygt 18 månader sedan går vi sakta men säkert mot något som kan kallas normalt. Men vad är det nya normala? Och hur är ni rustade för det nya normala?
Förändrade beteenden, högre krav och förväntningar på digitala tjänster, nya möjligheter – Pandemin har påverkat företag på många olika sätt. För att lyckas med kommunikation och marknadsföring i det nya normala krävs att ni har rätt byrå på plats.
Koll på målgruppen
Vilka erfarenheter har byrån av att jobba med din målgrupp? Be byrån att beskriva relevanta case. Be också om CV:n på personer i en tilltänkt arbetsgrupp. Genom att se över deras tidigare erfarenheter, inte bara bara byråns, kan du hitta riktiga guldkorn!
Digitala kompetenser i fokus
En av de tydligaste effekterna av pandemin är den accellererade digitala transformationen. Därför är det av yttersta vikt att du väljer en byrå som har de rätta kompetenserna på plats. Det kan vara allt från utvecklare till specialister på annonsering i olika digitala kanaler. Be också byrån att beskriva hur de arbetar med kompetensutveckling. Utvecklingen går snabbt framåt och för att vara relevanta även imorgon gäller det för byrån att hänga med.
Är ekonomin i sin ordning?
Medan vissa byråer har haft mer att göra än någonsin under pandemin så är det tyvärr många andra som har ett tufft år i ryggen. Därför är det viktigt att du tidigt i byråvalsprocessen ber de inbjudna byråerna att redogöra för sin ekonomi. Du måste helt enkelt säkerställa att byrån du väljer kan behålla nyckelkompetenser, fortsätta utvecklas och framför allt inte går i konkurs.
Byråvalet ni gör nu kan mycket väl var det viktigaste någonsin. Så var noggrann och låt det ta den tiden det tar för att hitta rätt!