Vilken byrå är egentligen inte digital idag? Att tänka digitalt kring marknadsföring är en förutsättning för att lyckas i dagens marknadsföringslandskap. De allra flesta reklam- och kommunikationsbyråerna har digital kommunikation och marknadsföring som en del av sitt erbjudande, men digitala byråer har ett särskilt fokus på just digitala kanaler. I den ständiga interna kampen om vilket epitet man ska klä sin byrå i har du kanske stött på ”kommunikationsbyrå som tänker digital first” eller liknande.
Med AgencyMatch matchas dina behov mot hundratals byråer. Du får professionell vägledning för att snabbt hitta de byråer som bäst kan svara upp mot dina krav och ambitioner. För dig som uppdragsgivare är tjänsten kostnadsfri.
Många utav de byråerna som idag kallar sig för digitalbyrå hette något annat tidigare. De kan ha varit webbyråer som har utökat personalstyrkan med kreatörer av olika slag. Eller reklambyråer som har kompletterat erbjudandet genom att att anställa utvecklare och andra typer av specialister på olika digitala kanaler.
En fullfjädrad digitalbyrå kan hjälpa dig med allt från att sätta upp strategier, utveckla webb och system, ta fram kreativa kommunikationslösningar, producera innehåll, distribuera innehållet, mäta och analysera resultat samt använda insikterna för att optimera din marknadsföring. Och även om variationen mellan byråernas tjänsteutbud kan vara stor är den gemensamma nämnaren fokuset på digitala kanaler.
Söker du en digitalbyrå? Någon som kan Googles och Facebooks algoritmer som insidan på sin egen ficka? Eller behöver du kanske hjälp med digital strategi? Det är inte lätt att googla sig till den där byrån som förstår dina utmaningar och som kan ta arbetet med digital marknadsföring till nästa nivå. I AgencyMatch beskriver du enkelt dina behov och blir matchad mot hundratals byråer för att snabbt hitta relevanta kandidater.
Den digitala världen är full av buzzwords, coola titlar och nya möjligheter runt varje hörn. Här är tre saker du ska tänka på när du väljer digitalbyrå.
Byråer som kallar sig för digitala kan se väldigt olika ut. Därför är det viktigt att du tar reda på inom vilka områden du är i behov av hjälp. När du har gjort det beskriver du dina behov i AgencyMatch.
Eftersom digitalbyråer kan se väldigt olika ut är det viktigt att du får en bra bild av viilka kompetenser som finns på byrån. Utgå från dina behov och jämför byråernas kompetens. Vissa digitalbyråer arbetar exempelvis inte alls med kommunikation. Så om dina behov innefattar kommunikation behöver du en byrå som kan hantera det. Begär in CV:n på en tilltänkt arbetsgrupp under byråvalsprocessen för att vara säker.
Som med det mesta går det trender även i digital kommunikation och marknadsföring. Läs in dig på de senaste trenderna. Ta reda på hur byråerna du för diskussioner med ser på aktuella trender. Är de tillräckligt uppdaterade för att ta ditt företag till nästa nivå?