Borde fler varumärken finnas på Roblox? Meta döper om “News Feed” efter mer än 15 år!
Borde fler varumärken finnas på Roblox?
Vet du inte vad Roblox är? Fråga första bästa 10-åring i din närhet.
Många (de allra flesta?) vuxna kämpar fortfarande med att förstå vad metaverse egentligen är. Kidsen däremot, de är redan där.
Eftersom du som läser detta förmodligen inte tillhör kategorin ”kids” får du en snabb introduktion i videon nedan:
Ok, är du med nu? 😅
Så, hur kan företag använda Roblox som en del av sin marknadsföring?
Forever21, en amerikansk återförsäljare inom mode, som kom igång med Roblox i december har skapat Forever 21 Shop City. Där kan användare ta hand om en digital butik och tävla om att bli den bästa butiken. Gamification av mode helt enkelt.
Kika på videon för att se hur det funkar:
För företag som vill ligga i framkant och utforska nya kanaler kan Roblox vara en spännande väg att prova. I artikeln här kan du läsa mer om möjligheterna och utmaningarna:
Should more retailers be on Roblox?
Meta döper om “News Feed” efter mer än 15 år
“News Feed”, eller tidslinjen som vi i Sverige känner den, får ett nytt namn efter över 15 år. Det nya namnet blev kort och gott “Feed”. Det twittrade Facebook ut i förra veckan.
Tidslinjen är fortfarande kärnan i det som Facebook är och står i centrum för annonsaffären. På senare tid har Facebook introducerat en “tab” för nyheter, så namnbytet hjälper förmodligen till med tydligheten.