Digital News Weekly – Vecka 47

2021-11-23 av Oskar Wennberg

TikTok ska hjälpa varumärken och kreatörer att bli bättre med en ny contentserie

Förra veckan lanserade TikTok sin nya contentserie The Roundup som visar några av de mest framgångsrika och intressanta kampanjerna på plattformen.

Samtidigt släppte de lite intressant statistik som du kan se på bilden nedan.

Läs mer här: The Roundup: Creator Led Campaigns

Instagram skrotar Threads

Instagrams motsvarighet till Facebook Messenger kommer att försvinna i slutet av 2021. Istället kommer funktioner att flytta in i Instagram-appen.

Detta är en del av Metas process med att konsolidera de många meddelandeplattformarna. Både Facebook och Instagram stöttar redan meddelanden mellan plattformarna och inom en snar framtid kommer även WhatsApp att inkluderas.

Läs mer här: Instagram to shut down Threads as Meta consolidates its messaging platforms

Snap förenklar och automatiserar sitt annonseringsverktyg

Annonserar du mycket på Snapchat? Då är detta en rätt trevlig nyhet! Snap automatiserar och förenklar sitt annonseringsverktyg. Nu kan annonsörer köpa flera videoformat i ett ad set vilket underlättar optimering.

Snaps machine learning-teknologi kommer också att ge rekommendationer baserat format, mål, målgrupp och kostnad.

“We have made Multi-Format delivery as simple as an advertiser giving us creative assets for all ad products, optimizing against their goal, and delivering superior results.”

Peter Naylor, Snap’s vice president of sales

Läs hela artikeln här: Snap streamlines ad buying with new Multi-Format delivery tool

Ta chansen och uppgradera
era byråsamarbeten idag.