Byggmax behövde snabbt hitta en PR-byrå. Dels för att få hjälp med att snabbt skapa uppmärksamhet kring en hyperaktuell fråga, men också för ett mer långsiktigt samarbete. Sanna Westman, marknadschef på Byggmax tog hjälp av AgencyMatch för att hitta rätt!
– Jag hittade AgencyMatch via Google. Det kändes som ett snabbt sätt att få ett bra urval av byråer som matchar vårt behov. Det finns så många byråer där ute och det krävs mycket tid att leta och träffa. Som att dejta, säger Sanna Westman, marknadschef på Byggmax.
Sanna beskrev sina behov direkt i AgencyMatch och skickade in sitt uppdrag.
– Vi fick snabbt ett bra urval av byråer som passade vårt behov endast baserat på en enkel brief och ett möte online. Samarbetet med AgencyMatch fungerade smidigt.
PR-byråerna som vi presenterade för Byggmax skiljde sig lite åt avseende storlek, erfarenhet och erbjudande, vilket är bra när man ska utvärdera vilken samarbetspartner man passar bäst med. Men gemensamt för dem var att alla kunde ta sig an uppdraget och lösa uppgiften på ett bra sätt, samt att de alla var väldigt motiverade till att vara med i processen.
– Byråerna vi träffade var ganska olika, men alla hade förberett sig väl och visade hur de skulle kunna skapa mervärde för oss. Det som fick oss att till slut välja JMW var personkemi, kompetens och att de kunde visa på hög kreativitet på kort tid. De hade också mycket relevant erfarenhet av att arbeta med andra retailers, säger Sanna Westman.
Byggmax valde att inleda samarbetet med JMW genom ett testprojekt som JMW lämnat offert på. Testet ska förhoppningsvis leda till ett mer långsiktigt samarbete.
– Nu dejtar vi och det kommer nog att leda till ett frieri, avslutar Sanna.
2023 fyller Byggmax 30 år! Sedan starten 1993 har de vuxit rejält med fler än 130 butiker och över 50 000 varor online.
Besök Byggmax hemsida