Snabbt, enkelt och smidigt!
När Adapteo kom till oss hade de en rad olika behov. Dels behövde de en mediebyrå för samarbete kring medieval, medieköp och medieaktivering på en rad olika marknader. Men innan dess behövde de göra en grundlig varumärkesundersökning för att mäta varumärkeskännedom och hur varumärket uppfattas. Erika Regnér, Communication & PR Manager på Adapteo, berättar om byråvalsprocessen.
– Jag hade gjort ett försök själv och haft möten med några olika byråer. Trots att jag bara gick på rekommendationer stötte jag inte på någon bra byrå. Sen såg jag en annons för AgencyMatch på LinkedIn. Jag tyckte att det verkade enkelt och smidigt! Eftersom jag inte hade tid att leta byråer själv signade jag upp och AgencyMatch hörde av sig kort därefter.
– Samarbetet med AgencyMatch fungerade snabbt, enkelt och smidigt. Jag hade ett möte vardera med förstahandsalternativen som de presenterade för mig. Eftersom AgencyMatch redan hade gjort första filtreringen kunde jag fokusera på personkemi och arbetssätt i mötena, vilket var mycket bra!
Adapteo valde Transvector för sina varumärkesundersökningar och Nowa som mediebyrå. Erika berättar vidare om sina nya samarbeten.
– Byråerna som vi valde tickade i alla boxar och låg inom budget. Med Transvector har vi gjort två varumärkesundersökningar, en för Sverige och en för Tyskland. Samarbetet har fungerat bra! De har varit lyhörda, professionella och snabba.
– Nowa blir vår mediebyrå för Sverige och Norge. På sikt kommer de även att stötta upp och köpa media på andra marknader. Vi har precis haft ett uppstartsmöte och de har börjat sätta upp medieplaner för olika länder. Även Nowa är snabba och lyhörda, nu ser vi fram emot resultaten!