Få tips från experterna kring hur du hanterar coronakrisen för att komma ut på andra sidan, både starkare och klokare!
Coronaviruset har ställt mycket på sin spets och är en tragedi på många olika sätt. Men samtidigt som vi nu befinner oss mitt i stormens öga är det oerhört fint att se hur människor går samman för att hjälpa varandra. Målet måste vara att på ett så snabbt och hållbart vis som möjligt ta oss tillbaka och komma ut på andra sidan, både starkare och klokare.
Vi på AgencyMatch driver sajten Byråvärlden, en kunskapsportal med aktuellt och värdeskapande innehåll som är relevant för dig som arbetar inom kommunikation och marknadsföring.
Just nu arbetar vi hårt med att samla expertkunskap för att ge dig relevanta tips och råd kring hur du ska hantera din kommunikation och marknadsföring. Vi hoppas att det ska hjälpa dig en bit på vägen mot att fatta de många svåra beslut vi vet att du just nu står inför.
Vi har hittills publicerat en rad artiklar i ämnet:
Digitala experterna tipsar: Så ska du hantera din digitala marknadsföring under coronakrisen
Hur ska du göra med den digitala marknadsföringen under coronakrisen? Ska allt sättas på paus eller är det nu du ska accelerera? Christian Rudolf (ägare och sökmotorkonsult på Topdog), Kristina Ekman (Social media manager och marknadsansvarig på Mediamind), Fredrik Colling (CEO på Dazy) och Andreas Bengtsson (CEO på Socialview) ger dig svaren.
Klicka här för att läsa hela artikeln.
Så lyckas du med PR och kommunikation under Corona-krisen
I en kris som den vi nu befinner oss i ökar behovet av information oerhört mycket. Vi börjar nu närma oss den akuta fasen (fas 2) i krishanteringen. Ola Söderlind, Media Specialist på Spotlight PR har därför tagit fram en lista på vad du ska tänka på i ditt krishanteringsarbete.
Klicka här för att läsa hela artikeln.
Kommunikationsproffsen: Så anpassar du budskapen i reklam och kommunikation under coronakrisen
Vi har exempelvis sett Ford ersätta all sin utomhusreklam i USA den senaste veckan med budskap som är anpassade för den unika situationen vi befinner oss i. Hur ska företagen tänka kring sina budskap i reklam just nu? Vi frågade fyra kommunikationsproffs. Anna Reynolds (VD på Milk), Patrik Lithell (Creative Director på Oh My), Arvid Axland (Kommunikationsstrateg på Pool), Henric Larsson (CEO på Chimney) och Ivan Matanovic (Creative Director på Guts & Glory) ger sin syn på hur du ska tänka kring budskap i reklam och kommunikation just nu.
Klicka här för att läsa hela artikeln.
PR-konsulterna tipsar: Så gör du med kriskommunikationen
Coronakrisen har gjort att arbetet på PR-byråerna går på högvarv. Kommunikationen har en oerhört viktig roll att spela i tider av kris. Hur bör man agera och vad är viktigt att tänka på? PR-konsulterna Daniel Persson på Progress PR och Tobias Lennér på Rippler ger dig konkreta tips på vad du måste tänka på.
Klicka här för att läsa hela artikeln.
Sju råd – så rustar du din webbplats i en krissituation
I en krissituation är det viktigt att du ser över din webbplats både från ett UX- och kommunikationsperspektiv men också ur ett driftsäkerhetsperspektiv. Det är viktigt att dina besökare hittar rätt information snabbt och att den är tydlig. Men det är minst lika viktigt att din webbplats klarar av de oväntade och plötsliga systemkrav som kan uppstå.
Klicka här för att läsa hela artikeln.
Så säkerställer du att användarna tar del av krisinformationen på din webbplats
Webbplatsen spelar en central roll i många organisationers kriskommunikation. Hur ska du tänka för att säkerställa en bra användarupplevelse och att användarna får ta del av rätt information? Ebba Burenius på digitalbyrån Limetta delar med sig av sina tankar och Henrik Bygdeman, UX-designer på Winston, ger dig 6 konkreta råd.
Klicka här för att läsa hela artikeln.
B2B-experterna: Så ska B2B-företag tänka kring marknadsföringen under coronakrisen
Coronakrisen har vänt världen upp och ner för många företag. Hur ska B2B-företag med långa säljcykler tänka kring sin marknadsföring just nu? För att ge dig konkreta råd vände oss till några experter på B2B-marknadsföring. Jenny Sagström, Mikael Owilli och Philip Otter delar med sig av sin kunskap.