I en värld där digitala data flödar som aldrig förr, blir förmågan att omvandla denna information till värdefulla insikter och affärsmöjligheter allt viktigare. Lars Lundberg och Emma Mardell från Fröjd är experter på just detta, och tillsammans håller de webbinariet “Hur man omvandlar data till kreativa lösningar och affärsmöjligheter.” Vi tog oss tid att prata med Lars och Emma för att få en inblick i deras arbete och vad deltagarna kan förvänta sig från webbinariet.
Lars Lundberg har arbetat med digitala tjänster och marknadsföring i många år, med fokus på att skapa meningsfulla upplevelser genom att kombinera data och kreativitet.
– På Fröjd jobbar jag mycket med att strategiskt utveckla våra kundsamarbeten i både effektiva och engagerande lösningar, alltid med kundens mål i fokus, säger Lars.
Emma Mardell är digital analytiker på Fröjd och ekonom i grunden. Bakom sig har hon många års erfarenhet av att arbeta med analys och digitala tjänster.
– Jag arbetar med att hjälpa företag att dra nytta av data för att ta bättre beslut och nå sina affärsmål. För mig handlar det om att hitta balansen mellan data och kreativitet, och hur vi med hjälp av analys kan öppna upp för nya idéer och lösningar, berättar Emma.
Du behöver inte vara en dataexpert för att dra nytta av insikterna
– Vi ser att många företag sitter på massor av data, men utmaningen är ofta att göra den användbar. Med detta webbinarium vill vi visa hur man kan ta tillvara på den informationen och omvandla den till konkreta lösningar som driver affärer framåt. Vi hoppas också kunna inspirera till nya sätt att tänka kring datadriven kreativitet, säger Lars.
– Exakt! Vi märker också att det finns en viss osäkerhet kring hur man på ett effektivt sätt kan använda data utan att det blir alltför tekniskt eller krångligt. Vi vill visa att man inte behöver vara en dataexpert för att dra nytta av insikterna, utan att rätt verktyg och tänkesätt kan göra processen mycket enklare och mer givande, säger Emma.
Under webinaret kommer Lars och Emma dela med sig av konkreta exempel på hur Fröjd har hjälpt sina kunder att omvandla data till kreativa kampanjer och affärsmöjligheter.
– Deltagarna kommer få med sig verktyg och tips som de direkt kan börja använda i sina egna projekt, oavsett om de jobbar med marknadsföring, produktutveckling eller strategiskt arbete, säger Lars.
De kommer också att gå igenom hur du kan arbeta strukturerat med data så att du hela tiden strävar mot mål och mer visionära ambitioner.
– Det handlar inte bara om att samla in data, utan om att använda den på ett smart sätt för att skapa verklig påverkan, avslutar Emma.
Den 5/11 kl. 09.00 kör vi igång med webinaret! Missa inte det!