Polestar svingade mot konkurrenterna i sin Super Bowl-reklam, nedladdning av Direct-to-consumer-appar ökar stadigt och en fjärdedel av alla konsumenter kommer att använda metaverse 2026.
Polestar svingade mot konkurrenterna i sin Super Bowl-reklam
I sin 30-sekunders reklamfilm under Super Bowl tog Polestar chansen att svinga mot konkurrenterna. I filmen, som heter No Compromises, fick både Volkswagen och Tesla sig en släng av sleven.
I filmen visas modellen Polestar 2 upp parallellt med copy som bland annat riktas mot konkurrenterna. “No dieselgate” riktades mot Volkswagen och “No conquering Mars” mot Tesla och Elon Musk.
Elon Musk verkade mest road och kommenterade tilltaget hyfsat kortfattat på Twitter med endast en skrattande smiley.
Se filmen i spelaren nedan.
Nedladdning av Direct-to-consumer-appar ökar stadigt
Nike, Levi’s och Under Armour är några av de många varumärkena som har valt att satsa stort på e-handel via sina appar direkt till konsumenter.
Enligt Apptopias analys, Benchmarking the Global Mobile Retailing Landscape, ökade nedladdningen av de 15 mest populära D2C-apparna med 13,6 % mellan Q4 2020 och Q4 2021.
Sett till antalet sessions var det Under Armour som vann racet med en ökning på hela 117%.
En fjärdedel av alla konsumenter kommer att använda metaverse 2026
I en rapport förutspår Gartner att 25% av alla konsumenter kommer att spendera minst en timme om dagen i metaverse för att arbeta, shoppa, gå i skolan, socialisera eller konsumera underhållning år 2026.
Samtidigt varnar Gartner för att investera för tungt i en enskild metaversekomponent eftersom vi fortfarande befinner oss i ett mycket tidigt stadie av utvecklingen.
Läs mer om rapporten här: Gartner: A quarter of consumers will use the metaverse daily by 2026