CORONAKRISEN: SÅ HANTERAR DU DIGITAL MARKNADSFÖRING, BUDSKAP OCH KRISKOMMUNIKATION

Publicerat
March 24, 2020
Författare
Oskar Wennberg

Visualisering av Fusion Medical Animation on Unsplash

Coronaviruset har ställt mycket på sin spets och är en tragedi på många olika sätt. Men samtidigt som vi nu befinner oss mitt i stormens öga är det oerhört fint att se hur människor går samman för att hjälpa varandra. Målet måste vara att på ett så snabbt och hållbart vis som möjligt ta oss tillbaka och komma ut på andra sidan, både starkare och klokare.

Vi på AgencyMatch driver sajten Byråvärlden, en kunskapsportal med aktuellt och värdeskapande innehåll som är relevant för dig som arbetar inom kommunikation och marknadsföring.

Just nu arbetar vi hårt med att samla expertkunskap för att ge dig relevanta tips och råd kring hur du ska hantera din kommunikation och marknadsföring. Vi hoppas att det ska hjälpa dig en bit på vägen mot att fatta de många svåra beslut vi vet att du just nu står inför.

Vi har hittills publicerat en rad artiklar i ämnet:

Digitala experterna tipsar: Så ska du hantera din digitala marknadsföring under coronakrisen

Hur ska du göra med den digitala marknadsföringen under coronakrisen? Ska allt sättas på paus eller är det nu du ska accelerera? Christian Rudolf (ägare och sökmotorkonsult på Topdog), Kristina Ekman (Social media manager och marknadsansvarig på Mediamind), Fredrik Colling (CEO på Dazy) och Andreas Bengtsson (CEO på Socialview) ger dig svaren.

Klicka här för att läsa hela artikeln.

 

Så lyckas du med PR och kommunikation under Corona-krisen

I en kris som den vi nu befinner oss i ökar behovet av information oerhört mycket. Vi börjar nu närma oss den akuta fasen (fas 2) i krishanteringen. Ola Söderlind, Media Specialist på Spotlight PR har därför tagit fram en lista på vad du ska tänka på i ditt krishanteringsarbete.

Klicka här för att läsa hela artikeln.

 

Kommunikationsproffsen: Så anpassar du budskapen i reklam och kommunikation under coronakrisen

Vi har exempelvis sett Ford ersätta all sin utomhusreklam i USA den senaste veckan med budskap som är anpassade för den unika situationen vi befinner oss i. Hur ska företagen tänka kring sina budskap i reklam just nu? Vi frågade fyra kommunikationsproffs. Anna Reynolds (VD på Milk), Patrik Lithell (Creative Director på Oh My), Arvid Axland (Kommunikationsstrateg på Pool), Henric Larsson (CEO på Chimney) och Ivan Matanovic (Creative Director på Guts & Glory) ger sin syn på hur du ska tänka kring budskap i reklam och kommunikation just nu.

Klicka här för att läsa hela artikeln.

 

PR-konsulterna tipsar: Så gör du med kriskommunikationen

Coronakrisen har gjort att arbetet på PR-byråerna går på högvarv. Kommunikationen har en oerhört viktig roll att spela i tider av kris. Hur bör man agera och vad är viktigt att tänka på? PR-konsulterna Daniel Persson på Progress PR och Tobias Lennér på Rippler ger dig konkreta tips på vad du måste tänka på.

Klicka här för att läsa hela artikeln.