Knodd valde sin nya PR-byrå med AgencyMatch

Knodd ville öka sin synlighet i media för att stötta varumärkesbyggnad mot tre målgrupper - svenska småbarnsfamiljer, sjukvårdspersonal samt potentiella investerare. För att hitta sin nya PR-byrå valde de att använda sig av AgencyMatch! Här berättar Victor Egnell, Growth and Marketing Manager, om byråvalsprocessen.

En smidig process och bra förståelse för behoven

– Jag sökte efter PR-byrå på Google och då dök AgencyMatch upp. Det kändes som ett bra sätt att undersöka många byråer samtidigt och ta ett så objektivt beslut som möjligt. Jag upplevde processen som smidig. AgencyMatch hade bra förståelse för våra behov och kom med relevanta byråförslag, säger Victor.

I möten fick Victor träffa tre olika byråer som han sedan också fick offerter från. Valet föll slutligen på Story Relations.

– Det som fick mig att till slut välja Story Relations var en rad olika faktorer. De hade bra relevanta case, en engagerad arbetsgrupp, bra koll på PR mot investerare, ett upplägg som passade oss och är lagom stora.

Med den nya byrån på plats är det dags för samarbetet att börja ta form. Victor berättar vidare om vad samarbetet kommer att innehålla.

– Först ska vi gå igenom en uppstartsfas, lära känna varandra bättre och köra en gemensam workshop för att byrån ska få stenkoll på Knodd. Sen blir det en PR-plan och diverse aktiviteter under 2022!
Vilka är Knodd?

Knodd bygger framtidens barn- och familjevård. De jobbar för att skapa tryggare och mer personlig vård på sätt som sätter barnens och föräldrarnas behov i fokus.

Läs mer om Knodd här

Ta chansen och uppgradera
era byråsamarbeten idag.